Co należy wiedzieć o UX?

Co należy wiedzieć o UX?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Internet jest we współczesnym świecie nieodłącznym elementem życia, dlatego korzystanie z niego powinno być łatwe i przystępne dla wszystkich. Osoby z niepełnosprawnościami intelektualnymi, dzieci oraz seniorzy, którzy nie są oswojeni z technologią mogą mieć problem z korzystaniem z bardziej skomplikowanych stron internetowych. UX to idea, która głosi dostępność Internetu dla wszystkich. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o UX.  

UX – co to za skrót?   

Skrót UX pochodzi z języka angielskiego, od słów User Experience, co na polski tłumaczy się, jako doświadczenie użytkownika. Chodzi oczywiście o doświadczenia towarzyszące korzystaniu z danego portalu lub aplikacji – odczucia, reakcje, poziom zadowolenia lub rozczarowania użytkującej osoby. Jest to sposób projektowania i pisania stron internetowych w taki sposób, by były łatwe w użytkowaniu bez względu na wiek i stopień zaawansowania w korzystaniu z Internetu. W prostych słowach, chodzi o to, by z danej strony mogli równie wygodnie korzystać zarówno babcia, jak i wnuczek. 

Co ma na celu UX?   

Najczęściej UX odnosi się do projektowania doświadczeń użytkowników, czyli planowania strategii i pisania programu w taki sposób, by dany produkt wzbudzał w użytkownikach pozytywne odczucia i satysfakcję z funkcjonowania produktu. Na przykład UX writing to wpływanie na użytkownika i pomoc w nawigowaniu strony przy pomocy języka. Ma ono na celu poprowadzenie klienta w taki sposób, aby z łatwością znalazł na portalu to, czego szuka. 

Aplikacje mobilne i internetowe portale zaprojektowane zgodnie z wytycznymi UX, charakteryzują się przede wszystkim wolnością od błędów, wydajnością i przydatnością zawartego w nich contentu. Ważna jest także łatwość w obsłudze strony, odpowiednia struktura interfejsu oraz jego przemyślana budowa. Wszystko w takiej domenie powinno odbywać się intuicyjnie i łączyć w jasny ciąg działań.  

UX w marketingu   

User Experience to także odpowiadanie na potrzeby użytkowników. Jest to potężne narzędzie marketingowe, które pozwala na wypełnienie luki w rynku i zdobycie większej liczby klientów. Na przykład sklepy internetowe, w których proces kupna będzie krótki i łatwy, będą wybierane chętniej, niż domeny, w których trzeba wykonać szereg skomplikowanych czynności. Dzięki analizie rynku Twoja strona internetowa może bić konkurencję na głowę, dzięki szerokiej dostępności i łatwości w obsłudze. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się ze strony https://s360.com.pl/oferta/service-research/badania-otoczenia-rynkowego/.  

Fot.: Fabian Wiktor/pexels.com

creamedis

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skutecznie wykorzystać targi biznesowe do rozwoju swojego startupu?
Jak skutecznie wykorzystać targi biznesowe do rozwoju swojego startupu?
Odkryj, jak wykorzystać targi biznesowe do skutecznego rozwoju Twojego startupu. Artykuł zawiera praktyczne porady i strategie, które możesz na bieżąco wprowadzać.
Jak skutecznie uzyskać zwrot podatku budowlanego w Niemczech? Przewodnik dla polskich firm
Jak skutecznie uzyskać zwrot podatku budowlanego w Niemczech? Przewodnik dla polskich firm
Poznaj skuteczne metody na uzyskanie zwrotu podatku budowlanego w Niemczech specjalnie dla polskich firm. Dowiedz się, jak przetrwać w świecie niemieckiego systemu podatkowego!
Nurturing w Twoim sklepie internetowym. Czym jest i jak może Ci pomóc?
Nurturing w Twoim sklepie internetowym. Czym jest i jak może Ci pomóc?
Dobrych, pełnych zaufania relacji z klientami nie tworzy się od tak. Są raczej jak ogród – trzeba do nich cierpliwości, […]
Ostatnie wpisy