Landing page – prosta strona internetowa, która pomoże Ci sprzedawać

Tworzenie stron WWW
Landing page – prosta strona internetowa, która pomoże Ci sprzedawać
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Strony docelowe zostały stworzone przez działy IT Microsoftu pod koniec 2003 roku w odpowiedzi na słabą sprzedaż online pakietu Office. Założenie było proste – na stronie znajduje się tylko jeden produkt lub usługa, a celem jest sprzedaż.

Przynajmniej tak było na początku, bo z biegiem czasu bardziej efektywny stał się dotychczasowy model, w którym celem stworzenia landing page’a nie jest natychmiastowa sprzedaż, ale nawiązanie pierwszego kontaktu do późniejszej komunikacji z odwiedzającym witrynę. Czym więc są landing pages, kto ich potrzebuje i co może się na nich znaleźć?

Jak wygląda landing page?

Nie należy zakładać, że jest to dowolny zestaw bloków tekstu i obrazów z przyciskami „Kup”. Strona docelowa jest budowana zgodnie z prawami marketingu i psychologii człowieka. Najpopularniejszym modelem jest więc technika AIDA.

AIDA to przyjęty w praktyce marketingowej model zachowań konsumenckich opisujący sekwencję zdarzeń prowadzących do decyzji zakupowej. Skrót rozwijamy jako:

  • Attention (uwaga);
  • Interest (zainteresowanie);
  • Desire (pragnienie);
  • Action (działanie).

Landing page powinna odpowiadać temu modelowi. Najpierw przykuwa uwagę pierwszym ekranem – obrazem tła i interesującym nagłówkiem. Następnie wzbudza zainteresowanie odwiedzającego, np. opowieścią o tym, w jaki sposób produkt lub usługa uczyni jego życie lepszym. Na trzecim etapie rozwiewa się główne zastrzeżenia, dając gwarancję zwrotu pieniędzy i oferując przeczytanie recenzji. Na koniec pozostaje zachęcić klienta do działania odpowiednim komunikatem.

Kiedy przydaje się landing page?

Strona docelowa to struktura, która sprawdzi się niemal w każdej branży, ale w niektórych sytuacjach może być niezbędna:

  1. Prezentacja konkretnego produktu lub usługi. Witryna Twojej firmy prawdopodobnie zawiera sekcje „O firmie”, „Katalog”, „Kontakty”, „Blog” i inne. Oczywiście takie strony też są potrzebne, ale do szybkiej sprzedaży lepsza jest landing page.
  2. Ogłoszenie wydarzenia. Jeśli prowadzisz szkolenia, konsultacje, warsztaty lub wykłady, możesz gromadzić ludzi na wydarzenia przez internet. I o wiele skuteczniejsze będzie kierowanie ruchu nie na stronę ogólnej witryny, ale właśnie na landing page. Ta taktyka pozwala skupić uwagę odwiedzającego wyłącznie na Twoim wydarzeniu.
  3. Zbiór kontaktów użytkowników. Dane kontaktowe klientów pozwalają nawiązywać z nimi komunikację przez nieograniczony czas, podsycając ich zainteresowanie zakupem. Wskazane jest, aby zbieranie kontaktów było działaniem docelowym, w przypadku gdy Twój produkt lub usługa kosztują dużo, a decyzje zakupowe wymagają namysłu.

Landing page a zwykła strona – różnice

Jak już wspomnieliśmy, strona docelowa jest dostosowana do jednej konkretnej akcji, ale to tylko jedna z różnic.

Na landing page wyraźnie dostrzegalne są CTA. Są specjalnie umieszczone w widocznych miejscach i zwykle kontrastują z tłem. Na zwykłych witrynach nie ma tak dużego nagromadzenia komunikatów i przycisków z wezwaniem do działania. W strukturze landing page wszystkie elementy prowadzą użytkownika do akcji docelowej. Wezwania do działania znajdują się nie tylko na przyciskach, ale także w tekstach.

Landing page skraca podróż klienta od pierwszego poznania firmy do kupna. Osiąga się to dzięki usunięciu wszystkiego, co zbędne. Co więcej, za pomocą wyskakujących okienek, ofert rabatowych i licznych CTA wywiera się na odwiedzającym większą presję.

Zdj. główne: Erik Mclean/unsplash.com

creamedis

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sekrety skutecznego targetowania reklam online
Sekrety skutecznego targetowania reklam online
Odkryj kluczowe strategie i techniki targetowania reklam online, które pomogą Ci osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji w marketing cyfrowy. W tym poradniku ujawniamy niepublikowane dotąd sekrety skutecznego reklamowania w sieci.
Jakie są zalety szkoleń marketingowych?
Jakie są zalety szkoleń marketingowych?
Szkolenia marketingowe to nieodzowny element w rozwoju kariery w dziedzinie marketingu. W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku jest tak duża, specjaliści z branży muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami i technikami, aby skutecznie dotrzeć do swoich klientów. Dlatego regularne uczestnictwo w szkoleniach marketingowych jest kluczowe dla rozwoju kariery w tej dziedzinie. W poniższym tekście przedstawiono najważniejsze zalety dlaczego warto zainteresować się szkoleniami marketingowymi.
Profesjonalna reklama – sposób na budowę wizerunku firmy
Profesjonalna reklama – sposób na budowę wizerunku firmy
Reklama jest formą komunikacji masowej, która ma wywołać pozytywny wydźwięk na oferowany produkt. Jakie są jej rodzaje? W jaki sposób […]
Ostatnie wpisy