Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Żyjemy w czasach, w których większość firm dysponuje już własnymi stronami internetowymi. W zależności od charakteru przedsiębiorstwa, mogą one przybierać rozmaite formy i służyć różnym celom. Od kilku lat obserwujemy już nieustanny rozwój witryn, pełniących funkcję sklepów online. To rozwiązanie będące znakomitą alternatywą dla zakupów stacjonarnych, z których to rezygnuje coraz większa liczba klientów.
Każdy sklep internetowy musi być zbudowany w sposób intuicyjny i stwarzać środowisko przyjazne wszystkim klientom. Brak funkcji upraszczających robienie zakupów przez internet na danej stronie, może zniechęcić każdą osobę do tej czynności. Dlatego też, przy projektowaniu sklepu warto skupić się na modułach, które to stanowią bardzo ważny element większości platform e-commerce.
Niegdyś najpopularniejszymi stronami internetowymi były te tworzone przy użyciu kodu źródłowego. Informatycy sporządzali dedykowane projekty dla swoich klientów, za które niejednokrotnie płaciło się dość sporo. Było to jednak opłacalną inwestycją, gdyż handel internetowy zaczynał dopiero rozkwitać, a niska konkurencyjność pozwalała w łatwy sposób pozyskać nowych klientów.
Obecnie, wybić się w sieci jest naprawdę ciężko. Powstanie platform e-commerce oraz systemów CMS przyczyniło się jednak do obniżenia cen szablonów stron, a z uwagi na ich darmową licencję, coraz więcej ludzi decyduje się tworzyć swoje szablony samodzielnie. Zaprojektowanie witryny nie wymaga znajomości kodu, a w pełnie estetyczną stronę możemy w sposób graficzny wykonać za darmo. Niemniej jednak, obecność dodatkowo płatnych modułów dla platform takich jak PrestaShop, WordPress czy Shoper, może przy większości sklepów online okazać się niezbędna.
Moduł sklepu internetowego jest pewnym rozszerzeniem, dzięki któremu witryna zdobywa dodatkowe funkcje. Jego obecność ma ogromny wpływ na obsługę klientów, sposób ich poruszania się po stronie oraz w konsekwencji – widoczność w wyszukiwarce. Przede wszystkim, narzędzia te odpowiadają za automatyzację działań, które przy ich braku musiałyby być wykonywane ręcznie.
Jednymi z najważniejszych modułów są bez wątpienia te odpowiedzialne za płatności online. Każdy klient chce w dzisiejszych czasach płacić szybko i bezproblemowo. Wyposażenie witryny w moduł płatności powoduje, że klient po zrobieniu zakupów może w łatwy sposób dokonać transakcji i oczekiwać zamówionego produktu nawet na następny dzień roboczy. Inne moduły to z pewnością te od poprawy wydajności sklepu, kwestii promocyjnych oraz łatwiejszego wyszukiwania w sieci.
Wielu specjalistów jest w stanie stworzyć dowolny moduł dla PrestaShop, który w określony sposób pomoże przedsiębiorcy w zarządzaniu firmą. Wystarczy skontaktować się z odpowiednią agencją lub wcześniej poczytać o konkretnych modułach, odwiedzając chociażby tę stronę internetową waynet.pl/moduly.
Zdjęcie główne: pixabay.com / athree23