Moduły sklepu internetowego – czym są i jak je wybrać?

Moduły sklepu internetowego – czym są i jak je wybrać?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Żyjemy w czasach, w których większość firm dysponuje już własnymi stronami internetowymi. W zależności od charakteru przedsiębiorstwa, mogą one przybierać rozmaite formy i służyć różnym celom. Od kilku lat obserwujemy już nieustanny rozwój witryn, pełniących funkcję sklepów online. To rozwiązanie będące znakomitą alternatywą dla zakupów stacjonarnych, z których to rezygnuje coraz większa liczba klientów.

Każdy sklep internetowy musi być zbudowany w sposób intuicyjny i stwarzać środowisko przyjazne wszystkim klientom. Brak funkcji upraszczających robienie zakupów przez internet na danej stronie, może zniechęcić każdą osobę do tej czynności. Dlatego też, przy projektowaniu sklepu warto skupić się na modułach, które to stanowią bardzo ważny element większości platform e-commerce.

Jak współcześnie tworzy się sklepy internetowe?

Niegdyś najpopularniejszymi stronami internetowymi były te tworzone przy użyciu kodu źródłowego. Informatycy sporządzali dedykowane projekty dla swoich klientów, za które niejednokrotnie płaciło się dość sporo. Było to jednak opłacalną inwestycją, gdyż handel internetowy zaczynał dopiero rozkwitać, a niska konkurencyjność pozwalała w łatwy sposób pozyskać nowych klientów.

pixabay.com / 200degrees

Obecnie, wybić się w sieci jest naprawdę ciężko. Powstanie platform e-commerce oraz systemów CMS przyczyniło się jednak do obniżenia cen szablonów stron, a z uwagi na ich darmową licencję, coraz więcej ludzi decyduje się tworzyć swoje szablony samodzielnie. Zaprojektowanie witryny nie wymaga znajomości kodu, a w pełnie estetyczną stronę możemy w sposób graficzny wykonać za darmo. Niemniej jednak, obecność dodatkowo płatnych modułów dla platform takich jak PrestaShop, WordPress czy Shoper, może przy większości sklepów online okazać się niezbędna.

Jakie moduły uwzględnia się przy tworzeniu sklepu internetowego?

Moduł sklepu internetowego jest pewnym rozszerzeniem, dzięki któremu witryna zdobywa dodatkowe funkcje. Jego obecność ma ogromny wpływ na obsługę klientów, sposób ich poruszania się po stronie oraz w konsekwencji – widoczność w wyszukiwarce. Przede wszystkim, narzędzia te odpowiadają za automatyzację działań, które przy ich braku musiałyby być wykonywane ręcznie.

Jednymi z najważniejszych modułów są bez wątpienia te odpowiedzialne za płatności online. Każdy klient chce w dzisiejszych czasach płacić szybko i bezproblemowo. Wyposażenie witryny w moduł płatności powoduje, że klient po zrobieniu zakupów może w łatwy sposób dokonać transakcji i oczekiwać zamówionego produktu nawet na następny dzień roboczy. Inne moduły to z pewnością te od poprawy wydajności sklepu, kwestii promocyjnych oraz łatwiejszego wyszukiwania w sieci.

Wielu specjalistów jest w stanie stworzyć dowolny moduł dla PrestaShop, który w określony sposób pomoże przedsiębiorcy w zarządzaniu firmą. Wystarczy skontaktować się z odpowiednią agencją lub wcześniej poczytać o konkretnych modułach, odwiedzając chociażby tę stronę internetową waynet.pl/moduly.

 

Zdjęcie główne: pixabay.com / athree23

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sztuka kreowania emocjonalnych połączeń w reklamach cyfrowych
Sztuka kreowania emocjonalnych połączeń w reklamach cyfrowych
Dowiedz się, jak skutecznie budować emocjonalne połączenia z odbiorcami w reklamach cyfrowych, aby zwiększyć zaangażowanie i lojalność marki. Odkryj tajniki tworzenia autentycznych przekazów, które poruszają i zostają w pamięci.
Jak skutecznie wykorzystać szkolenia online do nauki nowych technik sprzedaży?
Jak skutecznie wykorzystać szkolenia online do nauki nowych technik sprzedaży?
Odkryj, jak transformować swoją karierę sprzedaży dzięki wykorzystaniu kursów online. Zdobądź wiedzę na temat nowoczesnych technik sprzedaży i ulepszaj swoje umiejętności bez wychodzenia z domu.
Czy reklama kontekstowa jest skuteczną formą promowania twojego biznesu?
Czy reklama kontekstowa jest skuteczną formą promowania twojego biznesu?
Dowiedz się, jak reklama kontekstowa może napędzić twoją strategię marketingową i przynieść korzyści twojemu biznesowi bez konieczności nakładania dużych kosztów.
Ostatnie wpisy