Strona www i sieci społecznościowe to różne narzędzia, które rozwiązują różne problemy. Uzupełniają się wzajemnie, ale jedno nie zastąpi drugiego. Indywidualnym rzemieślnikom i małym przedsiębiorcom do realizacji działalności czasem wystarczy konto na Facebooku. Jednak w dalszej perspektywie rozwoju biznesu firma nie obędzie się bez strony internetowej.
Strona jest podstawowym „oddziałem” firmy w Internecie i pokazuje podstawowe informacje o niej. Z kolei sieci społecznościowe pozwalają pokazać firmę w bardziej dynamicznym aspekcie. Obserwujący mogą śledzić życie codzienne firmy i uzyskiwać szybkie odpowiedzi dzięki bezpośredniej komunikacji.
Na stronie jest wstępnie zaprojektowana struktura, która pozwala szybko zobaczyć informacje o firmie i zawsze będą one na swoim miejscu. W social media publikowane są sprawy bieżące – wszystko to, co aktualne dla działalności, ale w porządku chronologicznym (od najnowszych do najstarszych), przez co nie zawsze wszystko uda się znaleźć.
Sieci społecznościowe są wprowadzane w ramy ich interfejsu i niemożliwe jest umieszczanie tam informacji w formie, która nie jest przewidziana przez konkretny format. Strona www pozwala zrobić niemal wszystko: interaktywne moduły, treści multimedialne i dowolną sekwencję informacji.
Strona internetowa jest wartością niematerialną, której właścicielem jest firma na mocy prawa własności. Prawo chroni zarówno zdjęcia i filmy, jak i teksty, programy i bazy danych. Witrynę można nawet sprzedać. Konto w sieci społecznościowej należy do samej sieci, a nie do firmy. Administracja może w każdej chwili zmienić regulamin wewnętrzny, usunąć treści lub całkowicie zablokować konto, jeśli uzna, że łamie ono zasady.
Strona to ogólnodostępna wirtualna wizytówka firmy, którą można zaprojektować według własnego uznania. Oto kilka zadań, jakie może spełniać:
Strona pozwala poinformować o firmie lub nowym produkcie większą liczbę potencjalnych klientów – wynika to z faktu, że aby przeglądać witryny www, nie trzeba być ich użytkownikiem. W przypadku mediów społecznościowych Twoi odbiorcy muszą mieć konta w konkretnym serwisie.
Zdj. główne: Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com