Agencja brandingowa a agencja reklamowa. Czym się różnią?

Agencja brandingowa a agencja reklamowa. Czym się różnią?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku. Świadczy usługi dla firm, wspierając je w budowaniu atrakcyjnego, spójnego i idealnie dostosowanego do aktualnych realiów wizerunku. Wydawać by się mogło, że taką samą rolę pełni istniejąca od lat agencja reklamowa. Jeśli się jednak przyjrzymy bliżej działalności obydwu podmiotów, szybko dojdziemy do wniosku, że obszar ich zawodowych zainteresowań jest zupełnie różny. Czym zajmuje się agencja reklamowa, a kiedy lepiej skorzystać z usług jej młodszej siostry, agencji brandingowej?

Agencja reklamowa. W czym wspiera swoich klientów?

Agencja reklamowa to podmiot, który od lat funkcjonuje na runku usług skierowanych do przedsiębiorców. Kluczowym jej zadaniem jest wspieranie klientów w procesie organizowania i realizowania skutecznych kampanii reklamowych. Jeszcze kilkanaście lat temu agencje reklamowe pomagały klientom w reklamowaniu ich usług głównie w tzw. mediach tradycyjnych – radiu, prasie i telewizji. Dziś ważniejszym od nich medium stał się Internet i to właśnie na działaniach promocyjnych w sieci większość agencji reklamowych koncentruje swoją działalność.

Agencja reklamowa skupia się głównie na promowaniu już istniejących produktów oraz samej marki, która posiada już pewien konkretny wizerunek. Jej głównym zadaniem jest takie ukazanie oferty marki, aby zyskała ona uznanie i zainteresowanie odbiorców, co wprost przełoży się na wzrost ich sprzedaży. Warto wiedzieć, że agencja reklamowa nie koncentruje się przy tym na wizerunku marki i jego umiejętnym kształtowaniu – jej celem jest przedstawienie marki takiej, jaka jest, oczywiście z podkreśleniem jej atutów i mocnych stron.

Fot.: elements.envato.com / drazenphoto

Agencja brandingowa. Nowa siła w branży marketingowej

Zupełnie inaczej do promowania marek swoich klientów podchodzi agencja brandingowa. To podmiot, którego głównym zadaniem jest stworzenie korzystnego, spójnego i zapadającego w pamięć wizerunku oraz jego promowanie w mediach, w dzisiejszych czasach głównie w internecie. Takie rezultaty agencja brandingowa jest w stanie osiągnąć, korzystając z wielu technik i kanałów komunikacji. Jednym z najważniejszych zadań, jakie realizuje ten podmiot, jest tworzenie wokół marki spójnego systemu wartości.

W skład systemu wartości lub inaczej tożsamości marki, chodzi szereg elementów. Są to m. in. filozofia marki, jej cele i dążenia, identyfikacja wizualna, sposoby komunikacji z klientem, działania w zgodzie z przyjętymi standardami i wiele innych. Aby możliwe było stworzenie marki posiadającej spójny wizerunek oraz docenianą przez klientów tożsamość, konieczna jest odpowiednia strategia. W planowaniu działań w jej ramach również pomaga agencja brandingowa, która opiekuje się marką od samego początku jej istnienia, a każde nowe działanie jest przemyślane i spójne z wartościami nowej firmy.

Dzięki wsparciu agencji brandingowej możliwe staje się stworzenie silnej, konkurencyjnej i spójnej w każdym aspekcie jej wizerunku marki, która szybko zyska uwagę grupy docelowej, stanie się rozpoznawalna, a jej produkty i usługi będą cieszyły się uznaniem wśród odbiorców. W osiągnięciu wszystkich tych celów potrzebne jest wsparcie agencji brandingowej, dla której kluczowe jest umiejętne wyeksponowanie marki.

Zdjęcie główne: elements.envato.com / YuriArcursPeopleimages

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak optymalizacja procesów w magazynie wpływa na efektywność dostaw?
Jak optymalizacja procesów w magazynie wpływa na efektywność dostaw?
Dowiedz się, jak poprawnie przeprowadzona optymalizacja procesów magazynowych znacząco wpływa na zwiększenie efektywności dostaw w Twojej firmie.
Zrozumienie procesu naliczania wynagrodzeń i podatków: klucz do efektywnej obsługi kadrowej
Zrozumienie procesu naliczania wynagrodzeń i podatków: klucz do efektywnej obsługi kadrowej
Odkryj proces naliczania wynagrodzeń i zasady obliczania podatków. Dowiedz się, dlaczego zrozumienie tych elementów jest kluczowe dla efektywnej administracji kadrowej.
Jak przygotować swoją firmę do wdrożenia systemu e-faktur?
Jak przygotować swoją firmę do wdrożenia systemu e-faktur?
Dowiedz się, jak skutecznie przygotować Twoją firmę na proces wdrożenia e-faktur. Zrozum znaczenie e-faktur, ich korzyści i kluczowe kroki do ich implementacji.
Ostatnie wpisy