Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań marketingowych w sieci. Zależy od niego między innymi wysokość zysków osiąganych przez wybraną witrynę, rozpoznawalność marki na tle innych czy wywoływanie uczucia zaufania ze strony internautów. Proces ten polega na zoptymalizowaniu strony WWW pod kątem szczególnie skomplikowanego algorytmu Google, który na bieżąco wylicza pozycję każdej strony i ocenia jej przydatność w kontekście danej frazy kluczowej. Celem pozycjonowania ShopGold i innych CMS-ów jest to, aby podstrony danej witryny mogły osiągnąć w preferowanych słowach kluczowych nawet pierwszą pozycję w listingu Google.
Pozycjonowanie nie bez powodu jest uznawane w branży e-commerce za najważniejsze działanie marketingowe – znacznie istotniejsze z punktu widzenia efektów długofalowych niż artykuły sponsorowane bądź reklama displayowa. Pozycjoner w trakcie realizowania pozycjonowania przeprowadza szereg różnych etapów, wśród których warto wymienić:
Spełnienie tych wszystkich założeń sprawia, że pozycjonowana strona może pojawić się w SERP (Search Engine Results Page) nawet na pierwszej pozycji przy mniej popularnych i obleganych frazach kluczowych. Z reguły świeże witryny bez historii w pozycjonowaniu znajdują się na samym końcu listingu. Zadaniem pozycjonowania Booster SEO jest to, aby z tej pozycji dostać się jak najwyżej. Jakie są zalety tego działania?
Wiemy już czym jest SEO, równie istotne jest jednak także to, dlaczego warto to działanie zlecić dobrej, godnej zaufania firmie. Błędne przeprowadzenie któregokolwiek z kroków zawsze skutkuje pewnymi sankcjami ze strony Google. Nawet z pozoru niewinne obciążenie strony i serwera wieloma wizualnymi wtyczkami może spowodować spowolnienie ładowania się strony, a co za tym idzie, zwiększenie współczynnika odrzuceń bounce rate i skrócenie czasu przebywania na witrynie. Efektem jest pogorszenie pozycji witryny w listingu, mimo z pozoru znacznie lepszej oprawy wizualnej strony. Czasami jednak sankcje mogą być bardziej dotkliwe, tak jak w przypadku samodzielnych pozycjonerów, którzy umieszczają linki zwrotne do swojej strony na farmach linków lub forach czy blogach o bardzo słabej reputacji w Google. Efektem bywa całkowite wykluczenie witryny z Google.
Fot. StockSnap/pixabay.com